Infiniti QX30 Forum banner

Transmissie vervangen maar met DTC P0513 - Startonderbreker storing

1 reading
11K views 15 replies 4 participants last post by  boobie3050  
#1 ·
Hallo IEDEREEN, Help me alsjeblieft met dit probleem. Onlangs een defecte (kapotte/gebarsten) transmissie vervangen van een geveilde 2018 Infiniti QX30. De vervanging van de transmissie is succesvol verlopen, maar de versnellingen schakelen niet, maar zitten vast in PARK. De trainingshandleiding voor nieuwe dealers die hier is gedownload, zegt dat ik de TCM moet vervangen door een nieuwe. Kan iemand me helpen met de stappen om deze nieuwe TCM aan te schaffen en richtlijnen voor het uitvoeren van de vervanging, aangezien de TCM zich in de transmissiebehuizing bevindt? Groeten Vicki.

#2 ·
De TCM is een integraal onderdeel van de regeklepconstructie en is ingebouwd in de transaxle-constructie.

Dit is geen geschikte reparatie voor de gemiddelde doe-het-zelver.

Weet u zeker dat de TCM vervangen moet worden? Als u de transmissie hebt vervangen en de programmeerstappen niet correct hebt voltooid, zou ik eerst proberen de bestaande TCM te programmeren.

Correct opnieuw programmeren vereist een van de volgende:
  1. Toegang tot een CONSULT III Plus-abonnement (Nissan Publications) en een compatibele voertuiginterface, zoals de J-47446-VI2-B, verkrijgbaar bij Bosch TechMate. De abonnementsprijs varieert van $ 30 voor 1 dag tot $ 1.250 voor een jaar toegang. De hardware-interface kost via officiële kanalen $ 2.215,72, maar is mogelijk goedkoper op de grijze markt.
  2. Een geschikte bidirectionele aftermarket-scantool met Infiniti/Mercedes TCM-vervangingsmogelijkheid en J2534-voertuiginterface. Veelvoorkomende aanbevelingen zijn de Snap-On Zeus of Verus, Bosch ADS of Autel MaxiSys. Ik vind de Bosch het beste, maar de Autel-aanbiedingen zijn het meest betaalbaar.
Voordat de TCM wordt vervangen, raadt Infiniti aan om de CONSULT III Plus te gebruiken om de volgende functies uit te voeren:
  • Gegevens opslaan voor vervanging van de TCM
  • 'Operation log' opslaan
Na vervanging raadt Infiniti aan om de CONSULT III Plus te gebruiken om de volgende functies uit te voeren:
  • TCM-programmering
  • Configuratie
  • ECU-registratie
  • VIN-registratie
  • Schrijf call-ID
  • Oliepeilcontrole
  • Normalisatie en aanpassing
  • Gegevens schrijven voor vervanging van de TCM
  • Koppelingsaanpassingswaarde schrijfprocedure.

#5 ·
De TCM is een integraal onderdeel van de regelklepconstructie en is ingebouwd in de transaxle-constructie.

Dit is geen geschikte reparatie voor de gemiddelde doe-het-zelver.

Weet u zeker dat de TCM vervangen moet worden? Als u de transmissie hebt vervangen en de programmeerstappen niet correct hebt voltooid, zou ik eerst proberen de bestaande TCM te programmeren.

Correct herprogrammeren vereist een van de volgende:
  1. Toegang tot een CONSULT III Plus-abonnement (Nissan Publications) en een compatibele voertuiginterface, zoals de J-47446-VI2-B, verkrijgbaar bij Bosch TechMate. De abonnementsprijs varieert van $30 voor 1 dag tot $1.250 voor een jaar toegang. De hardware-interface kost $2.215,72 via officiële kanalen, maar kan goedkoper worden gevonden op de grijze markt.
  2. Een geschikte bidirectionele aftermarket-scantool met Infiniti/Mercedes TCM-vervangingsmogelijkheid en J2534-voertuiginterface. Veelvoorkomende aanbevelingen zijn de Snap-On Zeus of Verus, Bosch ADS of Autel MaxiSys. Ik vind de Bosch het beste, maar de Autel-aanbiedingen zijn het meest betaalbaar.
Voordat de TCM wordt vervangen, raadt Infiniti aan om de CONSULT III Plus te gebruiken om de volgende functies uit te voeren:
  • Gegevens opslaan voor vervangende TCM
  • ‘Operation log’ opslaan
Na vervanging raadt Infiniti aan om de CONSULT III Plus te gebruiken om de volgende functies uit te voeren:
  • TCM-programmering
  • Configuratie
  • ECU-registratie
  • VIN-registratie
  • Call-ID schrijven
  • Oliepeil controleren
  • Normalisatie en aanpassing
  • Gegevens schrijven voor vervangende TCM
  • Koppeling aanpassingswaarde schrijfprocedure.
Hoi,

Bedankt voor alle hulp de vorige keer. Ik ben er nu in geslaagd toegang te krijgen tot een Consult lll Plus inclusief de TCM-programmeersoftware en tijdens onze controles zoals geadviseerd voor onze initialisatie en toegang tot de TCM-programmering, werd er om een ​​autorisatiecode gevraagd - leg alstublieft uit wat dit is.

Eerlijk gezegd, we zijn hier vastgelopen en hebben het hele proces afgebroken en besloten om u om verdere hulp te vragen.

Ik herinner me dat u me vroeg om me eerst te abonneren op Nissan Clll Plus Publications tegen een vergoeding, dagelijks of anderszins.

Kunt u alstublieft helpen door een link te verstrekken naar een van uw aanbevolen websites waar ik me kan registreren en abonneren voor de toegang die nodig is voor de oplossing van mijn herprogrammeringsuitdaging?

Verstrek alstublieft alle andere informatie die u nuttig vindt voor mijn probleem met betrekking tot de manier waarop ik de abonnement en herprogrammering moet aanpakken.

Groeten
Vicki

#3 ·
Ik zag net dat je de DTC in de threadtitel hebt geplaatst... Diagnostische info voor P0513 geeft geen probleem met de TCM aan. P0513 is "Verkeerde startonderbreker sleutel - Communicatie met de elektronische contactschakelaar heeft een storing." De servicehandleiding vermeldt als mogelijke oorzaak de elektronische contactschakelaar.

Worden er nog andere DTC's gegooid?

#4 · (Edited)
Hallo allemaal,

Zeer dankbaar voor de snelle reactie en de richtlijnen die zijn verstrekt voor mijn Service Support-verzoek.

Mijn antwoord op uw vraag of er nog andere DTC's werden gegooid of weergegeven, is zoals bijgevoegd. - Bekijk of vergelijk en help me te interpreteren van de 2 afbeeldingen met het label

1. Gescand als Infiniti QX30 - slechts 2 DTC's of fouten
  2. Bij het scannen als MB GLA250 - slechts 2 DTC's of FOUTEN

De AUTO START prima en de motor loopt heel soepel, maar rijdt NIET.

In eerste instantie, vóór de transmissievervanging, werkt elke poging om de versnellingspook tussen de versnellingen te schakelen ALLEEN voor ongeveer 2 seconden en zwaait automatisch terug naar NEUTRAAL en geeft in de Command Console "Bezoek een dealer voor reparaties" weer. Wanneer u probeert te schakelen naar Achteruit of Drive.

Ik heb persoonlijk gescand met Voertuigselectie voor het volgende:

1. 2018 Infiniti QX30 - Alle modules volledig gescand

2. 2018 Mercedes GLA250 (156.944) - Ook alle modules volledig gescand en de volgende bijgevoegde rapporten gegenereerd.

Ook de momenteel vervangen TCM Live gescande gegevens opgenomen.

Ik heb nog GEEN programmering op de AUTO gedaan en ook nog GEEN TCM-informatie verzameld/opgeslagen zoals geadviseerd om de vervangen transmissie opnieuw te programmeren.

Maar nu u het allemaal in uw nuttige bericht hebt vermeld, ga ik nu op zoek naar een monteur met de benodigde Nissan Consult lll-tools en expertise en kom daarna of te zijner tijd terug.

Nogmaals bedankt voor de hulp.
Groeten
Vicki

#9 ·
Meteen vanaf het begin zit je op een oude versie van CONSULT-III. Je screenshot toont v94.21, maar de nieuwste versie is v95.12. Heb je een legitieme CONSULT-III? Of heb je een grijze markt kloon gekocht? Als het legitiem is en je een geldig abonnement hebt, moet je je software updaten.

De "officiële" bron is Nissan/Infiniti TechMate, beheerd door Bosch:

De CONSULT-III softwarelicentie kost ~$1.300. Dat staat los van het TechInfo abonnement. Als je legitieme hardware hebt gekocht van iemand anders dan TechMate (bijvoorbeeld gebruikt van een andere winkel), dan moet je alsnog de softwarelicentie kopen.

Ik zou een grijze markt CONSULT-III setup (software of hardware) niet vertrouwen. Als je de echte setup niet wilt gebruiken -- wat begrijpelijk is, aangezien het belachelijk duur is -- dan zou ik liever een aftermarket J2534 interface gebruiken in plaats van een dubieuze kloon/gehackte setup. De Autel Maxisys is bijvoorbeeld redelijk betaalbaar.

Om te herprogrammeren heb je nodig:

• De J-47446-VI2 voertuiginterface (of compatibel)
  • Een compatibele computer (gelukkig kun je vanaf v91.10 een niet door Nissan geleverde computer gebruiken)
  • Een actueel Consult-III abonnement
  • Het betaalde VIN-specifieke ECU-bestand voor herprogrammering
Hier is de handleiding voor het herprogrammeren van de QX30:

#12 ·
Direct vanaf het begin zit je op een oude versie van CONSULT-III. Je screenshot toont v94.21, maar de nieuwste versie is v95.12. Heb je een legitieme CONSULT-III? Of heb je een grijze markt kloon gekocht? Als het legitiem is en je een geldig abonnement hebt, moet je je software updaten.

De "officiële" bron is Nissan/Infiniti TechMate, beheerd door Bosch:

De CONSULT-III softwarelicentie kost ~$1.300. Dat staat los van het TechInfo abonnement. Als je legitieme hardware hebt gekocht van iemand anders dan TechMate (bijvoorbeeld gebruikt van een andere winkel), dan moet je alsnog de softwarelicentie kopen.

Ik zou een grijze markt CONSULT-III setup (software of hardware) niet vertrouwen. Als je de echte setup niet wilt gebruiken -- wat begrijpelijk is, aangezien het belachelijk duur is -- dan zou ik liever een aftermarket J2534 interface gebruiken boven een twijfelachtige kloon/gehackte setup. De Autel Maxisys is bijvoorbeeld redelijk betaalbaar.

Om te herprogrammeren heb je nodig:

• De J-47446-VI2 voertuiginterface (of compatibel)
  • Een compatibele computer (gelukkig kun je vanaf v91.10 een niet door Nissan geleverde computer gebruiken)
  • Een huidig Consult-III abonnement
  • Het betaalde VIN-specifieke ECU bestand voor herprogrammering
Hier is de handleiding voor het herprogrammeren van de QX30:

Hoi mijn broer! Mij wordt verteld dat ik het kleplichaam moet vervangen omdat het "niet mogelijk" is om de "cni(?)" te wissen om te herprogrammeren. Klopt dat?

#10 ·
Mijn broer,
Ontzettend bedankt voor alle informatie en de technische handleiding met betrekking tot mijn programmeeruitdagingen. Zeer dankbaar.

Ik zal in plaats daarvan de J2534 VCI plus de NERS voor mijn programmering aanschaffen.

Ik kom hier terug om u op de hoogte te houden van mijn werkvoortgang en het succes daarna.

Bedankt
Vicki.

#13 ·
Vicki Vik, heeft u een update? Ik heb ook een Infiniti QX30 uit 2018 en de transmissie is net vervangen en heeft dezelfde problemen. Help alsjeblieft!
Hallo Arthur,

Probleem is SUCCESVOL OPGELOST met EXPERT ADVIES van MEER DAN EEN JAAR+ GELEDEN van een professional hier en thuis.

U HEEFT 2 OPTIES om dit te omzeilen.

OPTIE 1 - MOEILIJK, DUUR PROCES HIERONDER - GELIEVE TE VERMIJDEN

1. Ofwel VERVANGEN door een NIEUW/LEEG/MAAGDELIJK KLEPLICHAAM te kopen (wat een zeer DUUR ONDERDEEL is) en te installeren/vervangen in UW nu nieuw verworven GEBRUIKTE TRANSMISSIE en dan een Dealer CONSULT 3+ of COMPATIBELE J2534 PROGRAMMEUR te krijgen om u te helpen het KLEPLICHAAM te programmeren door u te abonneren op en de TRANSMISSIE SOFTWARE te kopen van INFINITI TECHINFO (Infiniti Publicaties).

OPTIE 2 - EENVOUDIG, RECHTTOE RECHTAAN PROCES.

HIERONDER IS WAT WE DEDEN.

2A. Omdat de ORIGINELE TRANSMISSIE VAN DE AUTO een werkend, niet-defect KLEPLICHAAM had, hebben we gewoon het KLEPLICHAAM van DE ENE TRANSMISSIE ZORGVULDIG verwijderd en vervangen door dat van een ANDERE.

2B. CONTROLEER A.U.B. of ALLE KABELS en CONNECTOREN BINNEN de TRANSMISSIEBEHUIZING en de interne subeenheden en op het ORIGINELE KLEPLICHAAM INTACT en NIET BESCHADIGD zijn VOORDAT u de TRANSMISSIEBEHUIZING sluit.

2C. Vervang het Transmissie FILTER en DE VLOEISTOF door het aanbevolen type. De gebruikte DCT-VLOEISTOF en -capaciteit was 7,5 liter/quarts.

Als u een GOEDE COMPATIBELE Diagnostische Tool of Programmeur heeft, kunt u die gebruiken om het juiste niveau van de VLOEISTOF in de TRANSMISSIE te controleren.

Dat is alles wat u hoeft te doen en het is in orde.

Groeten
Vicki Vik